Wednesday, October 8, 2008

MY COROLLA AE111 4AGE 20V BLACKTOP







Manufacturer : Toyota
Model : Corolla AE111 (Malaysia Version)
Year : 1996
Engine Type : Normal Aspirated, Inline 4, Twin Cam 20 Valve - 4AGE Blacktop
Fuel System : Electronic Multi Point Fuel Injection
ECU : Standard with Greedy E-Manage Blue
Engine Size : 1600cc
Housepower : 181hp
Max. Speed : 209 km/h
Modified Stuffs :
- NGK Platinum Spark Plugs.
- 2.5" Custom Piping
- Blizt Muffler.
- 16" Wheels KII Volk Racing
- DUNLOP D1 205/45 R16
- Levin AE111 Front & Rear Disc Brake
- K&N Air Filter
- Audio Pioneer

9 comments:

Chew Soon said...

hi bro, just want to say you have a cool ride :)

SEKOLAH KEBANGSAAN SUNGAI KELAMAH said...

bro saya nak tanya enjin 4age blacktop ae111 tu guna dalam cite initial d 4 stage tu ke? lagi satu nak tanya sesuai tak enjin ni nak masuk kat toyota celica taa22 1975?

SEKOLAH KEBANGSAAN SUNGAI KELAMAH said...

bro saya nak tanya enjin 4age blacktop ae111 tu guna dalam cite initial d 4 stage tu ke? lagi satu nak tanya sesuai tak enjin ni nak masuk kat toyota celica taa22 1975?

Saladin said...

dalam initial D, diorg pakai enjin 4age silvertop AE101. tapi jenis enjin same, cuma ada beberapa perbezaan shj. enjin ni boleh masuk dlm toyota celica, tapi mounting nak kena ubah. Model ni lebih sesuai pakai enjin supra 1JZ/2JZ

Unknown said...

bro....ada tak tau mana2 tempat nak carik bt 6sp yg ok?

Unknown said...
This comment has been removed by the author.
Unknown said...

Hi bro aku baru berjinak2 nak make-up keta Corolla AE111 aku..tp sayang sbb Auto hahaha...beli tergesa2...tp keta berkeadaan baik je...aku skrg tgh cari Boby-kit tp pyh ar xjumpa lg..ko ada suggest x?

aku nk beli antara lampu Eagle kristal dengan Kristal smoke...agak2 ko mn cantek?

akan dtg aku kalau ada duit aku cdang tu nak buat ekzos,tukar gearbox manual,dengan injin silvertop/blacktop...apa pendapat ko?

tp buat masa sekarang make-up luar je la dulu...pujuk hati hahaha..

1 lg nak tya spoiler vios blh msuk kat ae111 ke? aku mcm pernah nmpk org pakai la..

AMIR ARIF said...

Nice car.

tokhakir said...

Boleh tahu bro warna kereta bro tu?